Service och garantiärenden

Har din vara gått sönder på vägen till dig?

Tyvärr kan paket skadas på vägen till dig. Du kan välja att inte ta emot varan om du ser att förpackningen är trasig. Har du tagit emot varan för att den såg hel ut och märker att den är trasig ska du kontakta speditören (fraktföretaget) och skapa ett reklamationsärende inom 1-3 dagar. Är det synliga skador på paketet du hämtat ut eller fått levererat ska ett reklamationsärende skapas samma dag. 

Sedan kontaktar du oss på [email protected] så hjälper vi dig med ditt reklamationsärende, men då behöver vi ditt ärendenummer från speditören.  

Har du en vara som gått sönder och du tror det kan vara ett garantiärende?

Det händer inte ofta men även proffsverktyg kan gå sönder under omständigheter som inte beror på slitage eller handhavande fel. Då kan garantin gälla! Hur lång garantitiden är varierar beroende på tillverkare och produkt. Förslitningsdelar och tillbehör täcks oftast inte av garantin. 
Har du en vara som gått sönder och du tror det kan vara ett garantiärende kan du kontakta oss på [email protected] så hjälper vi dig att ta reda på din produkts garantilängd, samt gör en första bedömning. Glöm inte ange ditt ordernummer och beskriv utförligt vad som inte fungerar.

Vi listar här nedan några av våra leverantörers garantivillkor:
Makita
Bosch
Hikoki
Flex

Har du ett verktyg som du vill lämna på service?

Vi tar emot en del verktyg för service i vår egen serviceverkstad. Kontakta oss på [email protected].

Har du gjort en retur?

Om du har gjort en godkänd retur till oss sätts dina pengar in på kontot inom 5 bankdagar. 

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Gå till kassanFortsätt handla
Alla priser visas inkl. moms

Handla
Information

Jämför produkterDu kan jämföra upp till 3 produkter